Skrivet av: DagensECO | 30 september, 2011

En kväll på Operan…

Känner du någon som fyller år? Eller är det samma visa varje år vid jul, du har ingen aning om vad du ska köpa och springer runt i alla butiker dagarna före jul för att hitta de rätta klapparna. Jag ger väldigt sällan saker i present, utan jag försöker i möjligaste mån ge bort upplevelser eller ge välgörenhetspresenter via bidra.nu.


Ikväll var jag på Kungliga Operan och såg två fantastiska balettföreställningar Altro Canto och Sync. De var underbara på helt olika sätt, fantastisk musik, fin scenografi och utsökt koreografi. Jag är ingen van balettbesökare, men jag kan varmt rekommendera föreställningen! Om du funderar på en present, varför inte en biljett till Operan, eller någon annan härlig kulturföreställning? Upplevelser kan du bära med dig vart du än går, hur ofta prioriterar du upplevelser framför ting? 

Videosnuttarna som Kungliga Operan själva presenterar ger inte föreställningen rättvisa, men den här repetitionen visar lite av vad som kommer fast ett gäng strå vassare :)!

Kommentera

Kategorier

