Skrivet av: DagensECO | 4 oktober, 2011

För mig är det kristallklart…

 

 

Under min 10-dagarsutmaning med 12 steg till optimal energi så handlar första steget om att dricka filtrerat vatten. Jag köpte en filterkanna och har letat med ljus och lykta efter korallpåsar som gör vattnet mer basiskt och mineralrikt, men har än ej hittat några. I Sverige har vi fantastiskt rent vatten och det smakar ju gott direkt från kran till skillnad från i många andra länder. Utmaningen handlar om att höja sin standard ett snäpp extra. Men det är så lätt att man tar rent vatten för givet.

 

 

Idag på t-banan såg jag en annons om WaterAids arbete, deras vision är en värld där var och en har tillgång till rent vatten och sanitet. De jobbar just nu med att hjälpa människor som drabbats av nya översvämningar i Pakistan. Jag googlade lite om WaterAid och det jag läste var bra och min magkänsla sa ja. För mig är det kristallklart, jag skänkte ett sanitetspaket för 4 personer, det är mitt bidrag. Om man inte känner för att skänka pengar just nu. Men ska ge bort en present eller liknande så kan man gå in på contributeshopping, samtidigt som man shoppar till sig själv, skänker man en slant till välgörenhet. Att ge är att få – vad vill du ge?

Kommentera

Kategorier

