Skrivet av: DagensECO | 11 oktober, 2011

Think Pink…

 

Jag har köpt rosa bandet, det kostar 25 kronor och 23 kronor går oavkortat till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.  Det här är min favorit ur kollek-tionen. Årets designers Per Holknekt och Lena Philipsson har skapat sex olika omfamnande rosa band.

 

Det finns en uppsjö av produkter som stöder Rosa Bandet. Ica har både sallad och ekologiska morötter som är Rosa Bandet-märkta och Philips har prissänkt sin 750 W-mixer, och här går 50.- oavkortat till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.
 
 
 
 
 

Vill du inget köpa, men ändå bidra?

 

Kalendarium

 Många fina evenemang har redan gått av stapeln, som ljusmanifestationen 1 oktober, men jag vill tipsa om två evenemang som du kan ta del av i Stockholm. Kalendarium för hela Sverige.

  • 15 oktober Breast Health Day, Centralstationen, Stockholm kl. 10-15
  • 26 oktober Cancerfondens Rosa Bandet-gala, TV3 direktsänt, kl 20-22

 

Varje dag…

Under oktober månad har jag bestämt att bära något rosa varje dag. Idag hade jag på mig mitt rosa Humanity-armband:

Kommentera

Kategorier

