Skrivet av: DagensECO | 1 november, 2011

Jag vill vara ledig!?


En hållbar livsstil: I nästan varje butik kan man redan nu hitta julpynt och julklappstips, det är dock nästan två månader kvar. Men bara åsynen kan göra att man får hjärtklappningar och börjar känna stressen öka. De flesta magasin uppmanar till nya livsstilar och när man läser vad de punktat i punktlistorna finns ofta råd om vad man bör börja med och att man bör säga ja till livet. Visst ska man säga JA till livet! Men varför vi ofta känner oss stressade är för att vi inte frågar oss själva när vi påbörjar något nytt:

– Vad ska jag sluta med för att få plats med det nya?
– Nu när jag sagt ja till tre nya saker, vilka tre saker ska jag säga nej till?


Mitt motto Less is More håller i alla väder! Som coach är jag tränad, de gånger jag börjar dagdrömma mig bort till sandstränder och tänka orden: Jag vill vara ledig! Då frågar jag mig själv, i vilken del av livet vill jag vara ledig? Vad kan jag välja bort så att jag inte känner så hög arbetsbelastning eller stress i detta område av mitt liv? Och ibland betyder orden just det: Jag vill vara ledig! Kanske är det då dags att ge sig själv en massage, ett SPA-besök i present, eller ett par timmar egen tid i veckan,som man omtänksamt märker upp i kalendern. I vilken del av livet vill du vara ‘ledig’? Ge dig själv tid att hitta vad som är viktigt i ditt liv och välj bort det du inte längre behöver. Jag lovar att du kommer vara bättre rustad inför julstressen i år!

 

Responses

  1. Det här inlägget hade jag velat läsa innan julrushen.


Kommentera

Kategorier

