Skrivet av: DagensECO | 22 december, 2011

Gröna julkalendern 22

 

Här är min gröna julkalender. Alla luckor inspirerar till att bidra eller ge på något sätt. Välkommen till tjugoandra luckan!

 23 december, en kväll för de hemlösa!

Den ideella gruppen ”Karl Bertil Jonsson och hans vänner” kommer för 3:e året i rad dela ut mat, kläder och julklappar till de hemlösa dagen före julafton. Var gärna med och bidra, imorgon sker en inamling mellan 15 och 18. Har du något hemma du vill skänka bort, t ex kläder, skor, kängor, plåttermos, sovsäck, en liten inslagen juklapp till de hemlösa så kan du lämna in din gåva på Malmskillnadsgatan 38. Läs mer på deras Facebook-sida.

VAD: En kväll för de hemlösa
VAR: City, Malmskillnadsgatan 38, Stockholm
NÄR: 23 december, kl 15-18

 

Responses

  1. […] Den 23 december, dan före julafton, anslöt jag till den ideella gruppen Karl Bertil Jonsson och hans vänner, precis som förra var jag med i kören och sjöng och samlade in pengar för Stockholms hemlösa. Vi samlade in knappt 6000 kronor på två timmar. Jag är jätteglad att folk var så givmilda. I år var kunde jag ”bara”vara med och hjälpa till med olika göromål i fyra timmar, men jag är mycket nöjd med summan vi fick ihop. SVT var och filmade aktiviteterna, tittar gärna på klippet. Jag skrev även om detta i min julkalender, lucka 14 och lucka 22. […]


Kommentera

Kategorier

