Skrivet av: DagensECO | 1 december, 2012

Gröna Julkalendern 1

Det här är min gröna julkalender, här hittar du hållbara tips fram till julafton :)! Det finns närmare 400 000 barn i Sverige som växer upp med föräldrar som dricker storamängder alkohol. Vit jul värnar om att barnen ska få en vit jul i dubbel bemärkelse:

 Vit Jul är IOGT-NTO-rörelsens kampanj för att få fler att avstå alkohol under julen. Vi arbetar med att sprida budskapet i många kanaler både via social medier och ute i samhället. 

Var med och stöd, t ex genom att köpa en julklapp via deras webbshop. Själv har jag skrivit upp mitt namn om att stötta genom att själv inte dricka alkohol på julen, samt att jag skaffat mig en söt liten pepparkakspin som jag kan ha på kappan.

Responses

  1. Mycket trevligt initiativ och en bra första lucka. När man pratar om en bättre framtid för vårt samhälle är det oftast bara fokus på miljön, men det är ju faktiskt barnen som är framtiden och vårat viktigaste arv är vad vi lyckas inspirera dem till.

    • Alex, precis så tänker jag, kul att du uppmärksammade det.


Kommentera

Kategorier

